vrijdag 24 november 2017

route

https://www.brabantzorg.net/brabantzorg/organisaties/Samen-Verder/Locaties/Samen-Verder/Verzorgende-IG-thuiszorg-Helmond/

Ik heb een raar gevoel overgehouden aan het gesprek gisteren. Het was niet fijn en omdat team Helmond is opgeheven, is mijn rare gevoel sterker geworden. Nu ik er overheen geslapen heb, is dat alleen maar sterker en kreeg ik ineens dringende behoefte om verder te zoeken. Zodoende kwam ik net uit bij Samenverder in Helmond.

Zij hebben vacatures open staan voor verpleegkundigen niveau 4. Nu heb ik het plan om daar op te reageren met het ongewone voorstel om zelf mijn studie te betalen, als ik maar in die praktijk mag werken, bijvoorbeeld startend als verzorgende en dan geleidelijk aan naar verpleegkundige. Als ik maar een goed praktijkplek heb. En dit klinkt wel goed.  Beter dan dat een team in Helmond opgeheven wordt om onbekende reden, zomaar ineens. Nouja, niet zomaar ineens natuurlijk.

Het team waar ik al niet met een verpleegkundige kon meekijken. Ergens geeft het me een vreemd gevoel. En ik weet zeker dat ze me maandag pas zullen bellen. Mogelijk mag ik wel door, maar ik heb nu dit weekend om te zien of ik dit eigenlijk wel wil. Of dat ik liever in Helmond wil blijven.

Toen ik net Samenverder zag, voelde ik dat ik dat graag wil. Het klinkt als een goede organisatie. Een passende.

Ook is het dus wel goed voor me geweest om dat nieuwe doel onder woorden te brengen. Want nu voel ik steeds sterker dat dit echt mijn doel is voor komende jaren: diploma halen, doelgroep verkennen en er ervaring mee opdoen, en dan eigen kliniek starten/opzetten in een land met fijner klimaat of omgeving. Kan ook Nederland zijn, maar ik denk dat het een ander Europees land wordt. Portugal of Oostenrijk of zo.

Het voelt goed om weer een doel te hebben. Laatste jaren was dat toch al steeds verder afnemend.
Nu eerst dat diploma rondkrijgen. En ik laat het even aan dat deel van mij dat het overzicht beter heeft om te bepalen waar ik dat beste kan doen.

Vannacht in ieder geval een gemotiveerde brief maken voor Samenverder. Met de mogelijkheid om zelf de scholing te betalen. Daarmee kan ik ook direct na het behalen van het diploma weg.

Eens zien hoe dat gaat.

..

En dan denk ik nu ineens aan Fokus zelf. Misschien moet ik mijn wens eens voorleggen aan iemand die er iets in te zeggen heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...