donderdag 9 november 2017

waardering

Vandaag meeloopochtend. Ik heb een heuse schok doorgemaakt. Zag hoe licht en ontspannen het werk bij zuidzorg. Of hoe zwaar het mijne bij fokus. En dan te bedenken dat als ik die jaren school doorloop, wat ik leuk vind - weer leren, ik niveau 4 diploma heb, hetzelfde werk zal doen als de verzorgende van vandaag, wat dus nog altijd stukken lichter is als ik nu doe bij fokus....en daar dan minimaal 15 euro per uur voor krijg.

Waar ik 5 jaar geleden hetzelfde zware werk als nu deed en daar 8,80 voor kreeg. Bijna de helft. Waar ik ook nog eens bij uitgescholden werd. Belachelijk.

Het doet me denken aan het etentje met de broers en zus. Hoe moeilijk ik het had, zichtbaar ook voor in ieder geval zus en schoonzus. En hoe er niks van hun kant naar mij toe komt.

Het contrast met Yolande dan weer van de healing touch.

Ook ronald die ik vandaag zag, die de oude energie vertegenwoordigt. Ikke hard aan het werk - want dat is mijn natuur - en hij: niks. Maar ook geen waardering voor het harde werk.

Dat lijkt me voldoende te zijn geweest. Dat wil ik loslaten.

Er is ook nog iets met geld. Want ik heb vandaag de auto voor 400 euro laten maken. Het maakte me niet echt uit. Maar ik voel wel hoe ik tegoed wil opbouwen. En echt op minstens hetzelfde inkomensniveau wil blijven als ik nu zit. Dus dat moet afspreekbaar zijn.

Maar jezus zeg...hoe peanuts het werk wat er aan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...