maandag 5 februari 2018

elevator pitch

Mijn naam is Carry Verrijt. Ik woon in Helmond, dat ligt ergens tussen Eindhoven en Venlo in.

Ik wil ambassadeur worden omdat het doel van Samen Sterk zonder Stigma hetzelfde doel is als ik zelf als kind eigenlijk al had.

Als meisje streefde ik naar harmonie in een omgeving met veel conflict. Dat is wat me meest bijstaat aan hoe ik opgegroeid ben. Altijd conflict. En ik wilde heel graag fijn. Maar ik was anders. Ik was gevoelig. Ik was oplettend. Die situatie werd voor mij zo onmogelijk dat ik daarop mijn aandoening ontwikkelde. Dwang, ocd, in verschillende vormen.

Later, tijdens mijn opleiding ging ik therapie. Mijn opleiding kon ik daarna niet voortzetten.  Dat is me blijven achtervolgen tijdens mijn werkende leven. Heb ik als bijzonder stigmatiserend ervaren.

Nog altijd, tot op de dag van vandaag, is het mijn missie om openheid en ruimte te creĆ«ren voor ieders eigen en unieke zijn. Ook als je even net niet binnen de norm valt.

De kern van Samen Sterk sluit hier naadloos op aan. Samen Sterk streeft naar een samenleving waarin iedereen open kan zijn over psychische aandoeningen. Ik zou m nog breder willen trekken en openheid realiseren voor wie je bent, met alles er op en er aan. Inclusief aandoening. Dus, dat past helemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...