vrijdag 22 juni 2018

het stigma van...

weer een week verder....
ik krijg maandag de sleutel van het nieuwe wonen. Op kraneven. Een fijn mooi klein huisje op een rustig plekje. Maar ik schrok toen ik het contract kreeg. Ik dacht al die tijd dat het een all-in prijs was, blijkt niet zo te zijn. Daarmee ga ik zo duurder wonen dan ooit. Daarvoor heb ik wel dat vrijstaande huisje in de natuur en rust en ruimte.

Maar de trigger is duidelijk: oeioei, geld....
Ik sus mezelf met het idee dat ik het dit half jaar kan aankijken en ik heb buffer genoeg om dat te redden.

Tegelijkertijd is er het besef en de wetenschap dat alles zich volgens plan voltrekt en dat het niet mis kan gaan.

Toen dacht ik net: ik ben alle oude stigma's aan het opruimen geweest. Alle oude negatieve oordelen.

Het stigma van de krachtsporter.
Het stigma van de psychiatrische.
Het stigma van het dagdromen.
Het stigma van het zwerven.
Het stigma van het ongeschoolde.
Het stigma van degene met de krasse mening - de klokkenluider
Het stigma van de hooggevoelige….

En dan komt nu het stigma van de arme sloeber, het arm zijn. Het afhankelijk zijn van de goodwill van anderen voor genoeg geld.

Ik moet zeggen, sinds mijn besluit helemaal in het psychiatrische te duiken gaat het snel. Dus, ik duik in het oude idee. In dit geval: het idee dat ik niet dat fijne huisje kan hebben omdat het óf tegen de regels in gaat óf niet te betalen is voor mij.
In dit geval is het eerste deels aan de orde, en het tweede lijkt er ook op.

We gaan het zien, ook wat dit komende half jaar me gaat brengen. Ik schat in dat er versnel veranderingen komen, het gaat dit jaar sowieso erg snel. Fijn wel.

En de timing is echt geweldig. Nog een week om over te huizen, een rustige week op het werk en dan heb ik 3 weken vakantie. Zomer ook. Ik heb ook zin om de nieuwe omgeving te verkennen, nieuwe plaats, nieuwe winkels, nieuwe wandelroutes, nieuwe wildplukomgeving, nieuwe sportschool. En nieuwe vrijheid => geen vast adres meer.

…..

En zou het niet grappig zijn als ik juist rijk werd met wel/niet mezelf zijn.
Ik dacht het ineens gisteren: ik kon bij fokus blijven omdat ik daar mijn eigenschappen wel in kon zetten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...