vrijdag 15 juni 2018

weg van hier

een week verder
Boek over hsp gelezen en mijn verhaal zien opgetekend in dat boek. Waarmee weer heel mijn leven een nieuwe betekenis krijgt. Ik schrijf dat mijn huidige werk en mijn woonsituatie eigenlijk structureel te zwaar voor me zijn. Die erkenning heeft heel wat losgemaakt. En brengt verzachting te weeg.

Ik besef ook dat ik vanuit het zware van vroeger de wens ben gaan koesteren om "weg te zijn van hier". Weg van huis werd weg van hier en weg van hier werd weg van mezelf en rondzwerven.

Ik voel hoe ik op de drempel sta van een nieuwe fase, die waarin het omgaan met natuur, natuurlijke geneeswijzen, wildpluk, aromatherapie, healing touch, lichaamswerk en al die dingen die ik al me eigen heb gemaakt gedurende deze afgelopen fase wel uitleefbaar zijn. Waarin ik met mijn hooggevoeligheid tot mijn recht kom. Omdat ik nu weet hoe ik daar rekening mee wil houden.
Hoe ik dat wil leven. Dat ik dat wil leven.

Dat betekent rekening houden met dat ik eigenlijk niet kan huizen met anderen. Dat ik veel tijd alleen nodig heb, buiten, in de natuur. Dat betekent beslissingen nemen over het genoeg zijn van subtiele aanwijzingen, dat mijn aanwezigheid al genoeg is om dingen duidelijk te maken. Gewoon omdat ik dat zo wil.

Dat betekent erkennen dat ik stilte nodig heb, en dat ik daartoe veel gelegenheid wil hebben. Dat betekent me inzetten voor harmonie, in plaats van me schrap moeten zetten tegen dissonantie.

enz...

……….

en toen kreeg ik bericht van Kraneven en kan ik maandag naar een chalet gaan kijken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...