zaterdag 27 november 2021

voor Deb

 Hoi Deb,

Vandaag heb ik de webinars bekeken uit de online training voor de Remote SSP certificate van de Unyte Academy. Allereerst wil ik zeggen hoe fijn het is om naar je te luisteren. Hoe welkom ik me voel. Net als jij ben ik erg bekend met vertoeven in ventraal en heb daar vele jaren vastgezeten. Met de ontdekking van de polyvagaaltheorie vond ik de missing link, waar ik al lang naar op zoek was. 

Sinds mijn jeugd heb ik geworsteld met een dissociatieve stoornis, waarvan ik inmiddels sinds een jaar of 4 weet dat die Maladaptive daydreaming genoemd wordt. Een stoornis met dissociatie en ook met een ocd-element er in. Met de komst van de polyvagaaltheorie, ben ik dit overlevingsmechanisme gaan bekijken vanuit het polyvagaalstandpunt en it all starts to make sense"". Meer en meer ook. Heel fijn.


Sinds mijn jeugd ook is mijn mantra geweest dat ik mijn thuis wilde vinden en een fijn samen wilde bewerkstelligen. Ik weet nu dat dit om ventraal zijn gaat. Heel fijn ook om deze taal te hebben gevonden, en een bevestiging van wat ik intuïtief al op jonge leeftijd wist.

Je doet me denken aan mijn moeder, die met geen mogelijkheid veilig voor me was en kan zijn, vanwege eigen trauma, maar ik denk dat als ze wel ventraal zou zijn, ze zoals jij zou zijn. En ik zucht dan maar eens heel diep als ik naar de webinars kijk. Dankjewel.


Ik wilde dit even delen voor nu. Tegelijkertijd voel ik me geroepen om een spreekbuis te gaan zijn voor mensen die worstelen met dwangstoornissen, zoals ik heb gedaan. Er is veel mooi werk nog te verzetten. Daar verheug ik me op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...