dinsdag 20 maart 2018

ode dvded

ik heb mezelf hersteld verklaard
het kwam zomaar inéne
na wonderschone ontmoetingen
dit is een ode aan hen vele

ze zei: ik leer van jou
hoe ik mij open stel
ik dacht: hoe kan dat nou
jij kan dat juist zo wél

ze zei: jij doet gewoon
en ik blijf ergens hangen
ik zei: bekijk jezelf
eens vanaf mijn plek, en lange

hij zei: je brengt mij bij de tranen
die ik nooit heb gehuild
ik dacht: o man, die tranen
hou ze nooit meer voor me schuil

hij zei: ik laat jou zien
wat ik bij anderen verberg
ik dacht: waarom in godsnaam
als je zoveel goeds herbergt

zij allen zagen in mij
iets wat ze zelf ook zijn
dat is wat openheid ons brengt
en maakt ontmoeten fijn

ik heb mezelf hersteld verklaard
balans nu wel gevonden
nooit had ik dat alleen gekund
maar met hen die mij verstonden

dit is een ode aan ons allen
het hart wat open gaat
verschil is geen belemmering
zolang je elkaar verstaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...