vrijdag 18 mei 2018

collectieve overtuigingen

tijd voor wat zelfonderzoek

eerst vreesde ik dat het waar was, dat ik inderdaad een diploma moest hebben om succesvol te zijn in de samenleving mbt geld verdienen. Om dat fijne werk te hebben. Waarbij er al verstrengeling is tussen werken om geld te verdienen en werken om de dag een fijne invulling te geven. Dat laatste doe ik nu steeds meer. En het zou fijn zijn als ik daarmee meer en meer mijn geld kan verdienen.

Toen besloot ik dat ik dat diploma echt niet meer wil halen, en daarmee kwam er ruimte en aandacht om de zwerf en vind kunst verder te ontwikkelen. Ik zie nou ook dat het wel mogelijk is om daarmee een fijn leven op te bouwen, ook financieel. Daarin zie ik mogelijkheden. Het uitleven er van blijft echter haperen op het gebrek aan een thuis om dat ongebreideld te doen.

Nu denk ik: wat heb ik gedaan om bij dat besluit uit te komen dat ik dat echt niet wil, en hoe kan ik die toepassen op het woonvraagstuk? Want het lijkt alsof daar de link zit. En dat er daarna ook vanzelf ruimte komt om wat ik echt leuk vind verder te ontwikkelen.

Wat ik heb gedaan is de mogelijkheden om dat zinnige werk te doen allemaal te onderzoeken op gewenstheid. Ook de mogelijkheden die ik heb zonder de diploma's. Oftewel: alles serieus onderzoeken. Klopt de overtuiging die ik er over heb eigenlijk nog wel. Dat.

Dus: wat voor overtuigingen heb ik met betrekking tot mijn woonvraagstuk?

Ik heb behoefte aan genoeg eigen ruimte, ook werkruimte, privacy, rust, groen en ruimte om het huis, dicht bij winkels en andere mensen. En stilte. Bij voorkeur multifunctioneel, en niet doorsnee.

Ik denk dat als ik zou bulken van het geld, het prima te realiseren zou zijn. En dat het dus niet kan, omdat ik er niet van bulk.

Ook: het geld bindt me aan Helmond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...