vrijdag 11 mei 2018

droomwereld

sinds het schrijven van het laatste blog, ben ik down. Ik besef dat er een belangrijk inzicht te voorschijn is gekomen, en dat er daarmee een nieuwe beslissing moest komen. Dat besluit is al in gang gezet voor ik aan de tocht begon en nu in beeld en daarmee definitief en onontkoombaar geworden.

Ik maak de overgang van vreugde halen uit de zin naar zin halen uit de vreugde.
Van leven vanuit zin (versus doelloos rondhangen) naar leven vanuit vreugde.

Lange tijd heb ik niet geweten wat me vreugde geeft, juist ook omdat ik het altijd zocht in de zin. Sinds de aandacht op het dagdromen is gekomen én ik er in mijn tocht veel over gesproken heb met Edo, en er meer ruimte voor gecreëerd heb, bovendien ook de vreugde in het zwerven en vinden heb onderzocht....is de boel meer in die richting aan het bewegen.

Nu ik ook nog voor mezelf helder heb dat ik geen diploma wil halen en niet meer wil leuren voor zinnig werk waar ik dan ook nog iets (van vreugde) uit zou moeten halen.....blijft er niet zo veel anders over dan maar elke dag mijn vreugde te volgen. En alleen nog maar bezig zijn met waar ik dromerig van word en blij. Wat me inspireert en aanzet tot fantaseren en dromen. Wat mijn associatieve brein aan de gang brengt. Want ook daar word ik blij van. Als mijn creatieve en fantasievermogens in gang gezet worden

Zo krijgt "live your dreams" ineens een heel andere betekenis. Want tijdens de tocht had ik die al geconcludeerd: ik heb altijd mijn dromen. Daarin word steevast duidelijk wat ik graag wil. Dus: mijn dromen mogen meer en meer ruimte krijgen. In mijn dromen ben ik geen opzetter van een herstelacademie.

Het vraagt echter nog altijd veel bewuste aandacht om me te richten naar mijn dromen. Juist omdat ik die altijd zo geheim heb gehouden. Maar goed, ik begin met het vinden van leuke spulletjes, fijne huisje (op kraneven) en het zwerven en vinden van stuff, waar ik iets van kan maken. Ook een kostuum hoort nog altijd bij de opties, want verkleden en in de huid van een stoer fantasie-personage kruipen vind ik leuk.

Dusss....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...