vrijdag 8 juni 2018

geld

dit is apart...

Het geld is neutraal in zichzelf, heeft een energie die prettig is om me mee te verbinden. In principe is het ook net zo makkelijk te realiseren in mijn leven als al die andere dingen die ik eenvoudigweg realiseer. Ook die dingen die via anderen tot mij moeten komen.

Het is niet het geld, het zijn de overtuigingen die er mee verbonden zijn.

De twee vragen zijn ook niet verbonden door geld, maar door overtuigingen rondom geld. Die in het systeem heersen.

Ik snap nu ook wat al die mensen zeggen die beweren dat je geld kunt aantrekken, creƫren, enz....dat is ook zo, maar de overtuigingen zijn zo hardnekkig. En de weerstand die je er tegen kunt ontwikkelen, door alle gedoe rondom die overtuigingen, machtsverhoudingen enz. Het zijn de mensen die geen last hebben van overtuigingen rondom macht, die met gemak geld realiseren.

Komende dagen ga ik me eens wat meer verbinden met de energie van geld en mijn stijl van realiseren. Ik ga nu eerst schoenen realiseren....van plastic. Dat moet ook lukken, lijkt me. Ik heb al een idee...

Oja, en ik kan inmiddels inderdaad steeds beter kiezen om te vertrouwen. Dat huis is onderweg, en alles vind plaats in perfecte (volg)orde.

.......

Ik zie ook waarom ik Frank begrijp, in zijn manieren om zich los te wurmen van dat geld ding en vrij te leven. En ik zie waarom zijn manier mij niet past, vanwege het verzetten tegen de macht.

Maar het is niet de macht waartegen je moet vechten, dat is alleen maar meer van hetzelfde. Daarom krijgt hij zoveel gedoe. De truc is om te stappen in de manier van de Henselmans, die zeggen: het geld volgt vanzelf, als je eigen visie blijft volgen.

Ik zie ook hoe ik in het werk blijf zitten, vanwege het idee dar ik afhankelijk ben van hen. Maar daar zit dus een grote misvatting. Net zag ik daar nog een ander gezichtspunt in, wat in een flits weer verdween. Ik ga er even op lopen.

Belangrijke inzichten dit. Ik wil wel naar een manier waarop het geld vanzelf volgt als ik mijn eigen visie blijf volgen. Daar zit de boodschap. En ik wil naar Kraneven!!!!

....

En ik moet ook eens af van de neiging om overleven te romantiseren. Het romantische zit niet in overleven, maar in het verkennen van (nieuwe) mogelijkheden en de vindingrijkheid waar een beroep op gedaan wordt. Oftewel: creativiteit inzetten.

Misschien kan ik deze vindingrijkheid in gaan zetten op het genereren van geld. Een stap verder dus dan dingen realiseren buiten geld om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...