donderdag 7 juni 2018

hardnekkige massa

ik wil m even goed in beeld krijgen, want ik denk dat ik de kern te pakken heb van alles waar ik nog mee worstel, van die hardnekkige massa:

ik kan de mensen van wie ik afhankelijk ben, niet vertrouwen.

Het gaat hierbij om een bepaald soort afhankelijkheid, die alles te maken heeft met geen andere opties hebben, niet anders kunnen eigenlijk dan in dit systeem blijven met die afhankelijkheid.

Inmiddels is die alleen nog maar gekoppeld aan geld, vanwege oorspronkelijk de afhankelijkheid omtrent overleving. In geld zit nog de gedwongen interactie met anderen. En de afhankelijkheid voor waardering, enz. Ik kan ook niet uit het systeem stappen dat over geld gaat, omdat alles er omheen gebouwd is. Ofja, ik mag me niet bewegen buiten het systeem. Als ik ergens een hutje op de hei ga bouwen, word ik terug gefloten.

Of ik moet dat ergens in een ver land doen, ver van alles. Dan ben ik niet afhankelijk voor wat betreft geld, maar kan ik daar overleven? Dus linksom of rechtsom is dit ding gekoppeld aan overleving.

Werk dus en daarmee ook wonen (ivm geld).

Wat moet ik hierin nog zien of doen om er voorbij te komen? De overtuiging helemaal in kaart brengen? Het is in ieder geval een doorgegeven ding, zowel ma had m er al in zitten vanuit haar geschiedenis, en beide hebben dat naar mij toe overgebracht.

Dus, wat nu nog?

Ik merk wel dat het al wat opklaart, ook mbt het werk. Ik wil in het gevoel komen dat ik er los van kom, dan kan ik nieuwe beslissingen nemen. Grappig wel dat ik vandaag van twee collega's ondersteuning heb gekregen, dat zij dezelfde mening hebben als ik naar de situatie toe. Mia zei zelfs dat ze allang weg was geweest als ze 10 jaar jonger was....ze zou echt niet gebleven zijn. Het is een puinhoop, zo zegt ze. Overal in de zorg.

Dat sterkt mij in mijn gezichtspunt. Want dat bekruipt mij steeds als ik van bovenaf steeds te horen krijg dat ik er anders naar moet kijken. Ik peins er nog niet over. Maar het voelt erg alleen.

Natuurlijk is dat het gevolg geweest van de oorspronkelijke creatie: ik sta er alleen voor dus....

Aldus de start van de hardnekkige massa.

En toen trok ik deze. Met als boodschap: open je ogen voor mensen met dezelfde zienswijze als jij, waardoor je je thuis voelt.
En focus op de gouden energie in de palm van je handen om overvloed aan te trekken.

Waarmee het volgende duidelijk wordt: kies andere mensen om in wederzijdse afhankelijkheid mee terecht te komen voor een thuis-ervaring. En maak je voor overvloed (geld) niet afhankelijk van anderen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...