zaterdag 29 augustus 2020

boodschap van afwijzing

 Ik zie ineens hoe bij hem dezelfde thematiek aan de orde is mbt interactie met anderen. Ik ben daarin echter al wel enkele stappen voor.  Wel voelde ik vanmorgen sterk de drang om het hem terug te geven, maar voelde ook dat het nog niet het juiste moment was. Ik besloot dat ik moest wachten tot minimaal maandag. Nu is het einde middag, en voel ik die drang ineens niet meer.

Ik zag wel hoe hij snel dingen erg persoonlijk opvat, als ik aangeef dat een oefening die hij heeft bedacht voor mij, niet zo fijn voor mij is nu, en ik breng dat niet heel subtiel, dan reageert hij vanuit verweer, alsof ik hem zelf heb afgewezen. Dat sluit direct aan op wat hij zelf al aangeeft over interactie en wat ik verder nog van hem weet, heb gezien en begrepen.

Ik wil hem graag feedback geven daarop, maar het lijkt vooralsnog niet het juiste moment. Benieuwd of dat er dan nog wel gaat komen.

Wel weet ik eigenlijk zeker dat hij geen actie naar mij persoonlijk zal ondernemen, zolang hij niet heel erg zeker is van zijn zaak en dat ik hem niet zal afwijzen of dat ik niet zal reageren vanuit dat hij het niet goed doet. Hij zet die stappen naar buiten niet. Hij wordt gevraagd, dat is zijn methode om toch dingen te realiseren. En hij gaat in op vragen. Grappig, want hierin doen we tegengesteld. Graag zou ik tot meer wederkerigheid komen, meer balans in de beweging.

Vanmorgen voelde ik veel verdriet omtrent dit thema bij hem. Ik weet zeker dat hij niet tot zijn recht komt op dit moment her en der. Taken for granted, komt in me op in alles wat hij eigenlijk allemaal doet voor de ander. Tegelijkertijd levert zijn reageren vanuit het verweer ook echt jeuk op, want hij reageert ook met directe afwijzing....terwijl de oorspronkelijke boodschap naar hem er geen is van afwijzing. Dat maakt het nogal klote.

Typisch ook dat dit opkwam nadat ik de nieuwe primary voor mezelf gisteren op papier (onder woorden) had gezet. Het is een gedeelde secondary.


Okay, dan bedenk ik nu een nieuwe, om een volgende stap in de uitwisseling tussen hem en mij mogelijk te maken. Een stap verder in verbinding.

Nouja, dat dus: we zetten een volgende stap naar meer en diepere verbinding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...