woensdag 28 oktober 2020

verwaarlozing

Ben het boek over emotionele verwaarlozing aan het lezen. Niks dan herkenning.

Net bedacht ik ineens hoe het snippertjeseffect eigenlijk echt in elkaar steekt: de kooi is het opgelegde verbod ook maar iets met emoties te doen. Want beide ouders waren niet bereikbaar als zodanig. De snippertjes zijn afkomstig van gebeurtenissen met anderen. 

Omdat ik gevoelig ben en dingen zo intens beleef, heb ik het gevoel dat het leven pas echt kleurt krijgt bij de beleving van al die gevoelens en emoties. Maar ik heb geleerd me er voor te schamen, en ze achter slot en grendel te houden.

Mijn verlangen naar verbinding is mijn verlangen om slot en grendel eindelijk  achter me te laten. Het uitte zich in mijn leven als de afwezigheid van bereikbare mensen....maar in feite ben ik zelf niet bereikbaar. Ofja, wel steeds meer.

Ik ben benieuwd wat het boek me nog meer gaat brengen. Ik ben er wel blij mee, want het brengt me weer een stap verder en dichter bij verbinding met hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bericht aan Heiderieke

 Hoi Heiderieke, Graag wil ik nog even terugkomen op onze laatste gesprekken. Ik heb er even over na moeten denken en weet eigenlijk nog ste...